Eksempel: Med Facebook blev vi synlige i lokalområdet

Lokalråd i den nordsjællandske by Skævinge blev synligt og kendt

 

Lasse F. Petersen, konsulent i Ingerfair,  fortæller:

 

Lokalrådet i Skævinge har været meget usynligt, men laver et utroligt godt stykke arbejde. Vi har faktisk kun hørt om lokalrådet, når der en gang imellem var et ”surt” debatindlæg i den lokale avis. Nu har lokalrådet oprettet en Facebookside, og informerer hér blandt andet om de projekter, de arbejder med.

 

Der er mange, der liker opslagene på Facebook.

 

For et stykke tid siden var separat kloakering et virkeligt hot emne her i byen, og borgene var meget i tvivl om, hvordan de skulle forholde sig. Lokal- rådet informerede intensivt på Facebook og fik mange skulderklap med på  vejen for deres arbejde.  Det betyder, at lokalrådet nu er blevet kendt og synligt for borgerne.

 

Det samme kan vandværkerne gøre

På en Facebook-side eller på en fælles byprofil, som findes mange steder, kan vandværket for eksempel fire gange om året fortælle om arbejdet.

 

Og hvis der sker noget uforudset såsom et ledningsbrud eller forurening, kan vandværket også informere borgerne der.

Publiceringsdato: 21/12 2020